BEHANDLINGSPROGRAM.

INDIVIDANPASSAD VÅRD.

Alla är olika! Det ska olika människor ha olika vård. Vi erbjuder ett individuellt program för alla, skräddarsydda för att ge snabbast möjliga och mest kostnadseffektiva återhämtning. Vi försöker göra bästa möjliga plan och ändringar om det behövs på vägen.

DEN VÅRD DU BEHÖVER.

Vissa vårdgivare erbjuder mycket korta behandlingsprogram, och gör avslut den dag då symptomen är frånvarande. Baserat på vår erfarenhet och statistiken för återkommande symtom, anser vi att det underliggande problemet kvarstår för en period efter det att symtomen har klingat av. Avslut på den första smärtanfria dagen kommer att leda till en tidig återkomst av symtom som kräver extra omsorg och utgifter. Vi anser att detta är otillfredsställande för alla inblandade ochfokuserar istället på en tre steg:

1. Akut sjukvård: Ge maximal smärtlindring så snart som möjligt.

2. Stabilisering: En mindre intensiv fas för att stabilisera den normala funktionen i ryggraden, vilket gör att omgivande mjukdelar kan läka och utveckla starka fibrer som behövs för att klara vardagliga påfrestningar.

3. Förebyggande vård: Som en statistiker uttryckte det: "Bästa sättet att förutse ländryggsbesvär är att ha haft ländryggsbesvär förut." I vanliga språk betyder det att när du har haft ländryggsmärta, är det ytterst sannolikt att detta upprepas vid ett senare tillfälle. Vi har funnit att ryggradskontroller då och då - innan smärtan har startat - är ett bra sätt att förebygga återfall. Hur ofta beror på en mängd faktorer; ålder, jobb, allmänna hälsotillstånd, fritidsintressen etc.